Atenent a la situació d'alerta sanitària generada pel coronavirus SARS-CoV-2, i davant tota la informació relacionada amb l'àmbit fiscal i empresarial, l´Ajuntament de Tordera, des de les àrees d'Hisenda i Promoció Econòmica s'ha fet un recull de les diferents mesures adoptades per l'Ajuntament, la Generalitat i l'Estat.
En relació amb l´activitat comercial i teixit productiu:
En relació amb les famílies:
Paral·lelament a aquestes mesures, l'Àrea d´Hisenda segueix treballant en l'estudi d´ajornament d'impostos i en la confecció d'un nou calendari fiscal.
Promoció Econòmica, per la seva banda, ha posat a disposició de les empreses, autònoms i comerços tot el recull d'informació generada per la Generalitat i l'Estat a través d'unes fitxes pràctiques per a cada situació:
Per altra banda, des de l'Àrea s'està fent un estudi entre les empreses locals per conèixer de primera mà quina és i ha estat la seva siutació des de l'inici del confinament. Per conèixer aquestes dades i establir les mesures adients per dinamitzar i revitalitzar el teixit econòmic local una vegada finalitzi l'episodi del COVID19, es demana a les empreses i comerços que omplin el FORMULARI que trobaran en aquest enllaç.
L´Àrea de Promoció Econòmica recomana que davant de qualsevol dubte relacionat amb l´activitat es consulti amb el gestor corresponent.
En paral·lel, també posa a disposició el correu promocioeconomica@tordera.cat per resoldre dubtes relacionats amb les línies de suport empresarial i les ajudes de suport econòmic a pimes i autònoms adoptades per les diferents administracions. Les consultes que arribin al correu es contestaran amb un període de 48 hores i sempre s´haurà d´entendre la resposta a títol informatiu).
Altres iniciatives en marxa:
ÀREA D'OCUPACIÓ:
Els tràmits relacionats amb el SOC com ara la renovació de la demanda, els pagaments de la renda garantida, la pròrroga de subsidis i les declaracions anuals de persones majors de 52 anys es realitzaran d’ofici, sense que la persona usuària faci cap actuació.
Si m'han acomiadat i m'he d'apuntar al SOC com ho he de fer?
Davant la situació de COVID-19, es deixa sense efecte i mentre duri la situació d’alarma, l’obligatorietat d’inscriure’s al SOC en el termini màxim de 15 dies, des de la finalització del contracte o, en el cas que encara s’hagin de realitzar vacances, des de la finalització de les mateixes. En aquest cas, i davant la impossibilitat de desplaçar-te el SOC ha habilitat a la seva pàgina web un formulari.
Finalment, la Diputació de Barcelona, a través de l´Organisme de Gestió Tributària, ha elaborat aquest document de “preguntes freqüents” per resoldre dubtes sobre les gestions i tràmits amb aquesta administració.