El Consorci de Comerç, Artesania i moda ha publicat les bases per a les subvencions en els àmbits de comerç, artesania i moda per al 2021.
A continuació es detallen els dos programes susceptibles en l’àmbit de comerç i serveis:
Programa de suport en el procés de transformació digital de les empreses
Objectiu
- Potenciar el coneixement i la incorporació de noves tecnologies digitals per augmentar la competitivitat i la sostenibilitat de les empreses de comerç i dels serveis, i les parades de mercats municipals sedentaris i no sedentaris.
- Facilitar d’eines a les empreses que els permetin adaptar-se al nou model de negoci on es potencií la omnicanalitat creant estratègies que integrin botiga física i online per millorar l'experiència de compra dels clients.
- Millorar el posicionament i la presència a internet del sector del comerç i dels serveis per tal d’adaptar-se i fer front a la nova situació i enfortir les seves capacitats i fer-lo més competitiu en l’era post-Covid19.
Persones beneficiàries
Els professionals autònoms que estiguin donats d'alta en el règim especial dels treballadors per compte propi o autònoms (RETA), empreses de comerç, de serveis i parades de mercats municipals sedentaris i no sedentaris.
S’exclouen, les fundacions, les entitats territorials sense ànim de lucre i els gremis i entitats sectorials.
Requisits
- Com a mínim un establiment a peu de carrer.
- La despesa mínima subvencionable ha de ser de 1.000,00 euros.
- És indispensable que el projecte estigui perfectament operatiu abans del 31 de desembre de 2021. Es subvencionen totes les accions dutes a terme durant l’exercici 2021.
- Les solucions tecnològiques han d’estar disponibles obligatòriament en llengua catalana.
Quantia de la subvenció
Fins al 70% de les despeses subvencionables amb un màxim de 5.000 euros
Tipologia d’accions subvencionables
- Webs personalitzades amb sistemes informàtics que permetin la gestió, l’actualització de continguts, la mètrica, que sigui disponible en diferents dispositius.
- Accions de promoció i campanyes de comunicació i màrqueting digital, com enllaços patrocinats o SEM, campanyes de pagament per clic, posicionament SEO, campanyes d’afiliats, publicitat online, etc.
- Creació de botigues online a partir d’un establiment físic, sempre que es faciliti la recollida en l’establiment físic.
- La digitalització del punt de venda a peu de carrer per a dotar a l’establiment físic de tecnologies que millorin els seus processos.
- Per a la contractació o realització de projectes d’estratègia digitals que tinguin com a finalitat l’omnicanalitat del negoci, adquisició d’ERP i CRM que integrin informació i coneixement dels clients, tecnologia que permeti la predicció i l’aprofitament de dades que facilitin la personalització i d’eines d’automatització de processos per a la gestió diària de les empreses de comerç i digital.
- Projectes i estudis de consultoria digital per l’assessorament especialitzat, per tal d’assegurar l’èxit en la implementació de solucions i serveis tecnològics necessaris per la posada en marxa de l’estratègia de transformació digital de l’empresa.
Programa de suport per a la obertura de comerços i de suport a la reforma i millora d’establiments
Objectiu
Dinamitzar el comerç mitjançant projectes de recuperació dels locals buits situats a la trama urbana consolidada del municipi, o al casc històric i els seus eixamples. Garantir el mix comercial òptim i adequat a cada zona, incrementant-ne l'atractiu i evitant el trencament del continu comercial mitjançant la reforma d'establiments amb un grau d’antiguitat o parades de mercats municipals. I donar resposta als efectes causats per la declaració de l'estat d'alarma decretat arrel de l'emergència sanitària del COVID-19.
Àmbit 1. Recuperació dels locals buits
Despeses derivades de la compra, arrendament o concessió administrativa de locals i de l’ampliació de la superfície de venda annexionant un nou local.
Àmbit 2. Reforma d’establiments
Despeses derivades de la reforma o millors d’establiments comercials i serveis i de parades de mercats municipals sedentaris i parades de mercats no sedentaris.
Persones beneficiàries
Els professionals autònoms que estiguin donats d'alta en el règim especial dels treballadors per compte propi o autònoms (RETA), empreses titulars d’establiments de comerç i serveis, situats a peu de carrer i de parades de mercats municipals sedentaris i no sedentaris.
S’exclouen, les fundacions, les entitats territorials sense ànim de lucre i els gremis i entitats sectorials.
Requisits
Que la inversió mínima subvencionable sigui de 2.000,00 euros.
Quantia de la subvenció
Fins el 50% de les despeses subvencionables amb un màxim de 5.000 euros.